Dag 8-17 - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lisanne Dalen - WaarBenJij.nu Dag 8-17 - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lisanne Dalen - WaarBenJij.nu

Dag 8-17

Door: Lisanne van Dalen

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

21 November 2014 | Australië, Byron Bay

Her surf kamp en Byron Bay alweer achter de rug, maar Fraser Island en Brisbane in het verschiet!

Na de 10 uur durende bus reis waren we dan eindelijk aangekomen bij spot X, het surf kamp. Na een korte rondleiding door het kamp zijn we gaan eten en daarna redelijk vroeg naar bed. Er was op het kamp zelf niet heel veel te doen en hebben er dus een activiteiten pakket bijgekocht. Donderdag ochtend stond de eerste surfles op het programma. De omstandigheden waren goed, de eerste golf was dus gepakt! :)

De dagen, op de activiteiten na zagen er een beetje hetzelfde uit. 2 keer per dag een 2 uur durende surfles. Tussen 06.00u-09.00u ontbijt (lees: mier zoete jam en brood). Van 12.00u-12.30u lunch, broodjes gezond. En 's avonds elke keer aan andere warme maaltijd. Prima voor elkaar dus.

De activiteiten waren Kangaroo golf en kajakken. Op tv ziet golf er altijd heel makkelijk uit, maar om zo'n klein balletje een beetje normaal te raken is nog een hele klus. Maar het was leuk om een keer te doen. Langs de green zoals de professionals dat zeggen liepen allemaal wilde Kangaroos, vandaar de naam Kangaroo golf. Het kajakken ging me beter af dan het golfen. Een mooie tocht gemaakt over de rivier naast het kamp met super lekker weer. Zaterdag avond was er een feest georganiseerd door mensen die al langer op het surf kamp zaten. Jongens moesten verkleed als meiden en meiden als jongens. Je kon de opbouw van het feest een beetje vergelijken met het dansen van de jongens van de keet.. ;) In het begin van de avond was er bijna niemand verkleed maar aan het einde bijna iedereen. Kom een willekeurige avond van het dorpsfeest kijken en je ziet aan het einde de meesten op de dansvloer... ;). Dat aan het einde bijna iedereen verkleed durfde had voornamelijk te maken met de goone denk ik.. Goone is een soort goedkope vieze witte zoete wijn. Het is een rest product van de wijn. Normale mensen gooien dat weg, maar hier drinken de meeste backpackers het als water omdat het goedkoop is.
Nadat ik er nog niet heel lang in lag zijn Myrthe en ik zondag ochtend de zonsopgang gaan kijken op een rots vlakbij het kamp. We hadden gehoord dat het super mooi moest zijn, mooi uitzicht en zelfs wilde dolfijnen.. Helaas was het bewolkt toen wij gingen en hebben ook geen wilde dolfijnen gezien. Maar ja je kunt niet alles hebben.

Al met al had ik het surfen wat makkelijker verwacht. Aan het begin van de week lukte het nog aardig maar naar mate de week vorderde werden de golven minder en het zouthappen meer. Zondag op onze laatste dag hebben we de lessen dan ook overgeslagen. Op surf kamp wel weer veel leuke nieuwe mensen leren kennen dus het was meer dan geslaagd.

Zondag avond vertrok onze bus om 17.30u richting Byron Bay. Drie uur later zaten we ingecheckt en wel in ons hostel, Backpackers Inn. 2 jongens die we hadden ontmoet op surf kamp gingen ook naar Byron Bay, Lewis(EN) en Sebastian(DL). We zijn maandag avond met z'n allen naar de meest beruchte bar van Byron Bay geweest, Cheeky Monkeys. Een super avond gehad met nog een leuke afterparty bij een stel Amerikanen die hier waren voor een bruiloft. Dinsdag zijn we samen met Sebastian naar de vuurtoren geweest. Een hele mooie wandeling waar je onderweg langs Wategos Beach komt. Wategos Beach staat bekend om de vele wilde dolfijnen die er komen. Maar wij hebben ze weer gemist helaas. De route kwam ook langs het meest oostelijke punt van her Australische vaste land. Onderweg hadden Myrthe en ik de grootste lol, alleen snapte Sebastian er niet zo heel veel van wat tot grappige taferelen leidde. 'S avonds zijn we met z'n vieren, Lewis kwam ook mee, naar de Mexicaan gegaan. Suuuuper lekker gegeten en een gezellige avond gehad.
Op zich wilden we zo langzamerhand wel eens verder kijken dan Byron Bay , maar m'n paspoort was er nog niet dus moesten we wachten. Woensdag hebben we een strand dagje gehad. Het hostel ligt aan het strand wat ideaal is met het mooie weer. 'S avonds zijn we met onze nieuwe kamergenoot Ceylon(US) en Sebastian weer naar de Cheeky Monkeys geweest. Ik had gehoopt dat donderdag m'n paspoort aan zou komen maar helaas nog niet. Myrthe en ik zijn daarom maar een beetje gaan terrassen. Ondertussen kwamen we tot de conclusie dat we toch wel erg boven onze stand aan het leven waren met veel uiteten gaan. Dus om te 'vieren' dat dit onze laatste luxe dag was zijn we 's avonds weer naar de Mexicaan gegaan. Vanaf nu dus verder op pasta met ketchup...

Vandaag(vrijdag) kwam dan eindelijk mijn paspoort!! We zijn meteen naar een reisbureautje gegaan en vette dingen gepland! Momenteel zit ik in de bus naar Surfers Paradise waar we 2 dagen blijven. Dan op naar Rainbow Beach en vanuit daar naar Fraser Island! Vooral in Fraser Island heb ik heel veel zin! Na 3 dagen Fraser Island nog 2 dagen in Rainbow Beach en daarna nog 1 dagje Brisbane. Na Brisbane moet ik hoog nodig op zoek naar werk. Want met al deze gave dingen die ik al heb gedaan is het geld al bijna op.. Maar dat zien we dan wel weer. Voor nu heb ik nog allemaal leuke dingen te doen!

Tot snel,
X Lisanne

• 21 November 2014 - 09:39

Gina:

Jaaaaaa dus toch aan de witte wijn! Ik geloof dat we een ander t shirt moeten opsturen!Have fun!

• 21 November 2014 - 11:02

Gemma:

Zo jaloers op jou!! Wat geweldig heb je het daar zeg... Heb ook gezien hoelang Myrthe nog weg is... Jij komt eerder weer hoor ;-)... Enjoy!

• 21 November 2014 - 11:15

Iris:

Lisanne!!

Wat gaaf om te lezen! En aan de wijn, de wonderen zijn de wereld nog niet uit;)!

Xx

• 21 November 2014 - 12:19

Jaroe:

Jaaaaa!! aan de (vieze) Witte wijn!!! :) jammer dat het surfen niet zo wou, maar je hebt het gelukkig wel leuk gehad.
    `je kon de opbouw van het feest een beetje vergelijken met het dansen van de jongens van de keet` HAHAHAHAHAH

xxx

• 21 November 2014 - 12:48

Romy:

Gezellig die afterparty.. ;);)!!
    mooi dat je het zo naar je zin hebt..
    enneee als het geld op is kom je maar weer terug!
    Veel plezier met je geplande reisjes!
    XXX

• 21 November 2014 - 18:39

Harma:

Hey Lies, wat weer heerlijk om te lezen! Prachtig. Thanks voor de leuke reisverslagen!
    Groetjes uit het koude Nederland, vanmorgen mega ramen krabben. have Fun meid!
    X

• 21 November 2014 - 20:34

Margret:

Haha, leuke vergelijking met het dorpsfeest en de jongens van de keet! Zo begrijpen we je meteen ;-) En wat een planning! Eerst de Q1 bekijken en daarna lekker zandhappen in Fraser Island. Super.
    Veel plezier!! xxxxxx

• 23 November 2014 - 11:37

Peter ,Jasper ,Esmee En Marion .:

Hey mate ,
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal onderneemt , superstoer ! We hebben net met de kids op de kaart Australië gekeken .
    Succes met het vinden naar een baantje !

Greetzzz