Dag 3-8 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Dalen - WaarBenJij.nu Dag 3-8 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Dalen - WaarBenJij.nu

Dag 3-8

Door: Lisanne van Dalen

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

12 November 2014 | Australië, Sydney

5 dagen Sydney gehad, nu omhoog op naar Byron Bay!

De vorige keer was ik tijden het chillen het verhaal aan het schrijven, maar de vrijdag was toen nog lang niet over natuurlijk..
Na even lekker uitrusten en een klein beetje slaap inhalen ben ik Sydney verder gaan verkennen en kwam ik uit bij Darling Harbour. Een erg mooi stukje Sydney! Daar dus ook maar wat gegeten, tegen de tijd dat het donker werd weer naar het hostel. In het hostel m'n roommates ontmoet, een Belgische en twee Zweden, en zijn we met z'n vieren naar de Side Bar gegaan. De Side Bar is de kroeg die bij het hostel hoort. Vooral het Belgische meisje wat al langer in het hostel zat kende een aantal mensen in de Side Bar wat handig was om veel mensen te leren kennen. Zo kwam ik halverwege de avond een Nederlandse tegen, en meteen maar plannen voor de volgende dag gemaakt! Na een geslaagde vrijdag avond in de Side Bar was ik zaterdag ochtend weer vroeg wakker. Gelukkig al wat plannen gemaakt voor zaterdag dus meteen maar begonnen met de City Walk. We zijn weer richting Darling Harbour gegaan. Van daar uit door naar de Botanic Gardens, die errug mooi waren! Vanuit de Botanic Gardens de eerste glimpen van the Oprah House opgevangen, wat toch wel een hoogtepuntje was van de zaterdag! Echt gaaf om het dan toch in het echt te zien. Je weet hoe het eruit ziet maar toch is het indrukwekkend. Het is in het echt veel groter dan ik had verwacht. We hadden er ook super weer bij wat het helemaal een mooi gezicht maakte. Na de eerste glimpen opgevangen te hebben zijn we de tuinen uitgelopen om the Oprah House van dichterbij te gaan bekijken. Achter the Oprah House ligt de Harbour Bridge. Ook een bekend punt in Sydney. Na beide bekeken te hebben zijn we door gelopen naar The Rocks, een gezellig deel van Sydney daar even geluncht, en door naar het hostel. Al met al een flinke wandeling, maar het was het meer dan waard!! We hadden allebei nog geen plannen wat we verder gingen doen in Australië dus zijn we naar een reisbureautje gegaan en hebben we samen een surf kamp geboekt. 5 dagen lang surfen en plezier maken! Heel veel zin in! Ook hebben we er meteen 2 dagen Byron Bay bijgeboekt aangezien de bus vanaf het surf kamp ons daarheen brengt. Zaterdag avond zijn we verder even naar een kroegje geweest. En een beetje op tijd naar bed gegaan.
Zondag ochtend lekker langzaam aan ontbijten etc. en daarna de bus gepakt naar Coogee beach. Vanaf Coogee beach is een héle mooie wandeling naar het wel bekende Bondi beach. Je loopt dan van strand naar rots en van rots naar strand. Erg indrukwekkend en ontzettend mooi! Op Bondi beach nog even gezwommen en toen terug naar het hostel. 'S avonds lekker uiteten geweest in Darling Harbour en weer naar de Side bar. In de Side bar hebben we een Ierse jongen ontmoet en daarmee afgesproken om maandag naar Manly te gaan.
Maandag ochtend had ik eerst een introductie van the Work and Travel Company. Hier heb ik m'n bankpas en telefoon nummer etc gekregen en wat tips over werk zoeken. Erg praktisch allemaal. ( wat minder praktisch was, is dat ik m'n paspoort daar heb laten liggen, maar als het goed is wordt m'n paspoort nu opgestuurd naar het surf kamp). Gelukkig was het vroeg afgelopen zodat we nog een mooie dag in Manly hadden. Ondertussen had Myrthe, het Nederlandse meisje wat ik was tegen gekomen, nog 2 anderen gevonden die ook mee wilden naar Manly. Dus met z'n 5en op naar de fairy naar Manly. In Manly echt een super gezellige dag met z'n allen gehad en afgesloten in de inmiddels wel bekende Side Bar.
Tot nu toe is het alleen nog maar mooi weer geweest in Sydney, maar dinsdag kwam daar verandering in.. Het werd kouder, 17 graden met zelfs een beetje regen. Een mooie dag om het aquarium en de zoo in Sydney te verkennen. De eerste Kangaroo is dus gespot! 'S avonds voor de verandering maar weer even naar de Side Bar en vroeg naar bed want de wekker stond vanmorgen al om 5:15u. Nu dus onderweg naar Arrawarra om te gaan surfen. Arrawarra ligt op 10 uurtjes rijden van Sydney dus we zijn nog wel even onderweg.

Tot snel!
X Lisanne

• 12 November 2014 - 05:48

Klariena:

Hey,
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!
    Super veel succes en plezier met het surfen :-)
    Enjoy!!
    Xx

• 12 November 2014 - 07:31

Gina:

Wow lies, leuke plannen! Gelukkig lees ik nog veel kroegjes en een niet zo n handige actie terug. Je bent nogniets veranderd in een week tijd ;-) veel plezier en doe ook een beetje voorzichtig hè! Kus

• 12 November 2014 - 07:39

Jaroelien:

Waaauw lies klink allemaaal super mooi, veel plezier op surfkamp! Xx

• 12 November 2014 - 08:10

Gemma:

Mooi om te lezen... En ook die herkenbare dingen van jou... Heerlijk.
    Gaaf dat je gaat surfen, pas je op voor haaien ;-).

• 12 November 2014 - 08:46

Rosalie:

Klinkt goed zeg!! Geniet van het surfen! (: x

• 12 November 2014 - 09:03

Inge:

Gaaf! Al heel wat gezien dus. Vee plezier met surfen :)

Xx

• 12 November 2014 - 12:43

Ans:

Hai Lisanne! Wat tof om je verhalen te lezen! Ziet er goed uit! Geniet ervan daar! Liefs Ans

• 12 November 2014 - 14:00

Romy:

Leuk lis!! Gelukkig heb je al een stamkroeg.. lekker genieten XXX

• 12 November 2014 - 18:58

Chantal:

Klinkt allemaal heerlijk! De Side Bar al kunnen genieten van je dansmoves?

• 12 November 2014 - 18:58

Emily:

Gaaf Lies, wat je allemaal doet!
    Leuk dat je een vriendinnetje erbij hebt
    Jammer dat je niet mee kunt naar Disney
    Miss you xx

• 12 November 2014 - 23:57

Sandra:

Leuk om te lezen! Alleen klopt er iets niet...je dag- en nachtritme is drastisch veranderd ;-)