Dag 17-28 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lisanne Dalen - WaarBenJij.nu Dag 17-28 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lisanne Dalen - WaarBenJij.nu

Dag 17-28

Door: Lisanne van Dalen

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

02 December 2014 | Australië, Brisbane

Een maand lang alleen maar vakantie gevierd, nu serieus op zoek naar werk!

Na bijna een week lang in Byron Bay te zijn geweest, hebben we het weekend daarna in Surfers Paradise doorgebracht. In Surfers Paradise was het hostel opgebouwd uit kleine appartementjes met eigen keuken. Prima voor elkaar allemaal. Toen we binnen kwamen in het appartement was iedereen aan het beer pong'en en andere spelletjes aan het doen. De toon voor Surfers was gezet. Het draait hier vooral om het nachtleven, erg vervelend... ;) Die avond dus meteen maar op stap gegaan. We kwamen in een club terecht waar we afgesproken hadden met oude bekenden uit het surfkamp. :) Na een paar biertjes, een veel te dure cocktail ($18.50) en een hele lekker pizza punt weer op naar het hostel. Het was suuuuuuuuper warm in Surfers Paradise, rond half 7 zweet je het bed al uit. Maarja dan heb je wel wat aan de dag. De dag dus goed gebruikt voor wat sightseeing. Lekker afgekoeld op het strand, winkeltjes bekeken en terrasje gepakt. De zaterdag avond verder koest doorgebracht en gechilled in het appartement. Zondag ochtend weer 't bed uitgezweet de tas gepakt en vertrokken naar Brisbane.

In Brisbane hadden we 1 middagje omdat we maandag ochtend alweer in de bus moesten op naar Rainbow Beach. De bus reis van Surfers naar Brisbane duurt ongeveer 6u. Dan zou je dus vanaf Nederland in Parijs kunnen zitten. Hier is 6u een eitje. Best gek hoe snel je, je aanpast aan de afstanden. We zaten in het Base Central Hostel wat mooi centraal in Brisbane ligt. Brisbane is de eerste stad die we bezoeken dat geen strand heeft, maar hier hebben ze gelukkig wat anders gevonden om af te koelen, lagoons (aangelegde zwem plekken midden in de stad). Heerlijk om een zondag middag aan te liggen en een beetje bij komen van de reis.
'S avonds zijn we naar de ZiBar gegaan, de bar onder het hostel. Omdat het er zo goedkoop was, $3dollar voor steak met mash potatoes en groenten, en maar $5 voor een corona, zijn we de hele avond daar gebleven. Doordat het zo goedkoop was uiteindelijk weer veel te makkelijk veel te veel geld uitgegeven... Maar wel weer een gezellig avond gehad.

Maandag ochtend zijn we al vroeg vertrokken naar Rainbow Beach, het dorpje en hostel daar stelt niet veel voor, maar je moet vanaf hier vertekken naar Fraser Island! Toen we aankwamen in het hostel kregen we meteen een voorlichting over Rainbow Beach. We werden gewaarschuwd voor slangen!!! (niet mijn lievelingsdieren), spinnen, haaien en dingo's. Dingo's zijn een soort honden/vossen die je kunnen aanvallen en gek zijn op het eten wat je meeneemt. Op Fraser Island is het verboden om in de ocean te zwemmen omdat er zoveel haaien worden gespot. Een niet geheel ongevaarlijk tripje dus. Verder maandag niet veel bijzonders meer gedaan en een beetje vroeg naar bed gegaan.
Dinsdag ochtend was het dan zover! Op naar Fraser. Eerst de auto ingepakt, en toen op naar de ferry. Op de ferry eindelijk de wilde dolfijnen gezien, die zich al 3 weken voor ons verstopten. Wel van ver weg, maar ze zijn gespot! Op de eerste dag hebben we Lake McKenzie bezocht! De weg naar het Lake was nogal hobbelig, een beetje zoals de Veneweg maar dan erger, voelde me er wel thuis dus. ;) Lake McKenzie heeft super helder water en heel fijn zand! Lake McKenzie is zo'n plek die je gezien moet hebben om te begrijpen hoe gaaf en bijzonder het is! Na Lake McKenzie naar het kamp gegaan, de tenten opgezet en eten gekookt. Na het eten de hele avond ring of fire gedaan met onze auto.( Op Fraser had iedere groep een eigen jeep om je te vervoeren. Super gaaf dus!) Wij zaten met 6 in een auto. Een gezellige groep. Hanna en Jasmine (Finland), Murrilo(Brazil), Tom (UK) en Myrthe.
Het kamperen was wel wat primitief, je sliep gewoon op de grond met alleen maar een slaapzak. Niet heel comfortabel. Om een beetje bij te komen gingen we dinsdag naar Eli's Creek, ook wel Hangover Creek genoemd. Eli's Creek is een natuurlijk bron van zoetwater. Het water wat aan het oppervlak verschijnt is waarschijnlijk op z'n minst 100 jaar oud en kun je gewoon drinken. Heerlijk koel water. Goed om even bij te komen van de avond ervoor. Het zou best handig zijn om zo'n Creek in de achtertuin te hebben. Na Eli's Creek zijn we naar het welbekende schip wrak gegaan. Het wrak van de Maheno. Daar een paar foto's en een groepsfoto gemaakt. 'S middags zijn we naar het uitkijk punt van Fraser Island gegaan. Indian Head. Je staat dan op rotsen 100 meter boven zee, en kunt nog steeds de zee bodem zien, je kon de roggen en de schildpadden zien zwemmen, zo helder is het water daar! Een paar 100 meter verder op liggen de champagne pools, daar komt het zee water over der rotsen de champagne pools ingegleden, dat ziet eruit als champagne dat in en glas wordt geschonken. Vandaar de naam. De Champagne pools vielen wat tegen dus zijn we naar een rustig plekje gegaan en hebben we gezwommen in zee. Stiekem wel eerst even gecheckt of er geen haai op de loer lag. Nadat we de zee hadden overleefd zijn we terug gereden naar het kamp, gekookt en weer een avondje ring of fire gedaan. Halverwege de avond werd ons kamp overvallen door een ander nabij gelegen kamp. Met dat andere kamp zijn we naar het strand gegaan. Op het strand had iemand een gitaar mee genomen, als je met je voet over het zand ging begon het zand licht te geven en er was een vrij heldere sterrenhemel. Kon slechter dus.
Donderdag hebben we de tenten afgebroken en het kamp opgeruimd en zijn we naar Lake Wallaby gereden. We moesten eerst 45 minuten lopen door het bos en een woestijn. Onderweg nog mega grote, geel zwarte spinnen gezien. Even lekker een verfrissende duik genomen en weer terug gelopen en naar de ferry gereden. Terug in het hostel zijn we met ons groepje uiteten geweest en later die avond was er nog een afterparty met de hele groep. Na de afterparty heerlijk op het hostel bed geslapen. De bedden daar waren niet super, maar na 2 dagen grond was het heerlijk! Vrijdag lekker een dagje niksen. Beetje lezen en relaxen. Zaterdag de tas gepakt en weer naar Brisbane vertrokken.

In Brisbane aangekomen kwamen we op de kamer weer in het Base hostel. Het was een kamer voor 12 en 6!! daarvan waren Nederlands. 'S avonds samen met Merel, een van die Nederlanders, en Myrthe bij de ZiBar gegeten en daarna de kroeg onveilig gemaakt. Een zeer geslaagde avond!
Zondag was de laatste 'vakantie' dag. Dus Brisbane weer bekeken en naar de lagoon geweest. Tegen de avond weer gegeten in de ZiBar en daarna met een paar naar een kroeg gegaan waar de Corona maar $3 was. Maar goed ook, want verder stelde de kroeg niks voor. Maar wel weer een leuke avond gehad.

Maandag is het zoeken naar werk dan echt begonnen. Eerst wat praktische dingen geregeld, m'n Australische bank rekening werkt nu eindelijk en wat onderzoek naar werk gedaan. Al wel een paar opties, maar de ideale baan zit er nog niet tussen. 'S avonds gingen we voor een chill avondje. Er was movie night in het hostel dus de film 'now you see me' gekeken. Daarna wilden we voor een klein biertje even in de bar kijken.. Helaas gaat 'eentje' hier hetzelfde als in Nederland. ;)
Vandaag, dinsdag, weer verder gegaan met werk zoeken en cv gemaakt etc. en daarna was Myrthe op straat 2 jongens tegen gekomen. Daar hebben we wat mee gedronken en zijn we mee naar Sunnybank gegaan om te eten. Sunnybank is een plek waar 300 kleine Aziatische restaurantjes zitten. Brad, een van de jongens komt uit Azië en heeft ons dus de beste plekje laten zien. Voor het eerst in m'n leven sushi gegeten en ook nog eens met stokjes (jaja:)). Het was weer een enerverende, cultureel leerzame dag dus.

Tot nu toe blijf ik tot maandag in Brisbane in de hoop hier werk te vinden, en anders maar ergens anders heen.. Daar waar het werk is.

Tot snel,
X Lisanne

• 02 December 2014 - 12:39

Sandra:

Succes met het zoeken naar een topbaan! ;-) Weer leuk om je avonturen te lezen, blijf enerveren!

• 02 December 2014 - 13:03

Gina:

Fijn te lezen dat de bierprijzen een beetje zakken.succes met het vinden naar de perfecte baan, maar vooral blijven genieten! Kus

• 02 December 2014 - 16:20

Gemma:

Wat een leven.... Heerlijk! Ga maar snel werk vinden, kun je nog even een tijdje blijven. Ik verwacht rond mei op de platte wagen te staan dus als je dan terug bent

• 02 December 2014 - 19:41

Roelien:

Wauw wat een verhaal met veel belevenissen.
    Genieten meid.
    Succes met het vinden van een leuke job.

XX

• 02 December 2014 - 20:22

Fam. Folkertsma:

Hoi lisanne,
    wat geweldig om je verhalen te lezen, vooral de spinnen wha wha
    wij wensen je daar een super leuke tijd en inderdaad ga maar weer eens aan de bak, want we worden bijna jaloers op je chill reis
    we horen graag weer van je

groetjes uit -1 in wanneperveen

• 02 December 2014 - 21:00

Ans:

Wat een toffe verhalen allemaal! Hopelijk vindt je gauw werk. In elke geval lekker ervan genieten en ben benieuwd naar je volgende verhalen! Have fun daar!

• 02 December 2014 - 21:32

Berta :

Dat wordt cappies sorteren en sinaasappels plukken :) Time flies... Have fun!
    Ik blijf je volgen, mooie belevenissen!

• 02 December 2014 - 21:44

Romy:

Ooooh heerlijk jij geniet wel he!
    Oja Denk aan die haaien he!! ;)
    Succes met het vinden van een top baan!!
    Xxxxxxxxxx

• 03 December 2014 - 08:52

Myrthe:

Oh ik wou dat ik daar was, klinkt goed allemaal. veel plezier nog!

• 07 December 2014 - 20:17

Geke:

Wat geniet ik van je verslagen en zoek bijna alles op internet op. Wat is het een prachtig land en je moet vast nog een keer terug om nog meer moois van Australie te zien.
    We hebben je best gemist vrijdag bij het sinterklaasfeest, maar toch was herviel heel gezellig.
    Dag meisje