Dag 173-219 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lisanne Dalen - WaarBenJij.nu Dag 173-219 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lisanne Dalen - WaarBenJij.nu

Dag 173-219

Door: Lisanne van Dalen

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

10 Juni 2015 | Australië, Adelaide

2 weken genoten en gerelaxed in Bali met Elise, nu verder genieten in Australie!

In mijn laatste verslag schreef ik dat de weken voorbij vlogen, en dat ik nog maar 3 weken moest werken. 2 van die 3 weken vlogen ook echt voorbij, maar de laatste week leek wel een maand te duren. Maar na die 3 weken kon ik maandag (18-05) dan eindelijk mijn tas pakken. Nog een keer kijken of ik alles mee heb... kleine hartaanval.. mn bankpas, rijbewijs etc. nergens te vinden. De laatste kleren zaten nog in de was, dus hopen dat het nog in m'n broek zat, maar helaas. Toen snel naar Monsoons gegaan, de kroeg waar we die zaterdag waren geweest maar ook niks. Dan toch maar naar het politiebureau, hopen dat iemand het daar heen had gebracht, en daar lagen ze gewoon!! Dus mocht de eerlijke vinder dit ooit lezen, ik ben je eeuwig dankbaar!!

Maandag avond dus op naar het vliegveld en om 00.35u vloog ik richting Bali. Een vriend van Alex woont op Bali, Marcel, en die kwam mij ophalen van het vliegveld. Dat was echt super, want in Bali zijn de prijzen nogal variabel.. Het ligt er maar net aan wat voor taxi je hebt, en of je buitenlander bent of niet.

De eerste dag in Bali was ik nog alleen. Een beetje rondgelopen in Kuta en gechilled aan het zwembad, maar dat was het wel voor die eerste dag. Op woensdag kwam Elise aan en hebben we heerlijk bijgekletst en aan het zwembad gelegen. Donderdag gewinkeld en daarna op naar het strand. Marcel was daar ook, en hebben we gesurfd! Heerlijk! De volgende dag zijn we met de taxi op pad gegaan, op naar Ubud. Daar rondgelopen in het monkey forrest. Bananen voeren aan de aapjes. Daarna door naar het rijstveld daar in de buurt. Suuuuper gaaf! Daar heerlijk gegeten en een wandeling door het rijstveld zelf gemaakt. We hebben de dag afgesloten met een bezoekje aan de olifanten tempel, en 's avonds uiteten. Zaterdag zijn we gaan winkelen in Seminyak en hadden we 's avonds een BBQ op het strand. Marcel en Christin hadden ons daarvoor uitgenodigd. Erg gezellig gehad. Vis met rijst en sambal gegeten. Vooral de sambal maakte indruk.. tranen over m'n wangen zo heet. De dorst moest toen gelest worden met whiskey, wat opzich geen probleem is, maar wel als je de volgende dag al heel vroeg naar de Gili eilanden wil. Marcel en Christin gingen ook mee, en Marcel had zich slechts een uurtje verslapen. haha. Dat uurtje kwam ons trouwens ook wel goed uit. Heerlijk half gebakken een dik uur in de taxi en daarna nog 2 uur op een boot.

Gili was echt super mooi! Wit strand, helder blauw water, snorkelen vanaf het strand en leuke en gezellige barretjes. In totaal zijn we 3,5 dag op Gili Trawangan geweest. Daarna nog 2 dagen gerelaxed in Padang Bai en toen op naar Batur, de vulkaan! Het plan was om de zonsopgang te kijken vanaf de vullkaan, met prachtig uitzicht op het meer beneden en de omgeving aan de overkant van het meer. Om 02.30 werden we gewekt, ontbeten en rond 04.00u op naar de vulkaan. Een half uurtje later begonnen we met klimmen. De tocht zelf duurde een kleine 2 uur. Eenmaal boven gekomen betrok de lucht helemaal en werd het bewolkt.. Echt mooi was de zonsopgang dus niet, maar bijzonder was ie wel! Daarna op de vulkaan ontbeten met eieren die gekookt waren met de hitte van de vulkaan. Na de belkimming konden we afkoelen in de natural hot springs aan het meer. De volgende dag verlieten we Batur, en zijn we via Candikuning waar we een tempel hebben bekeken, naar Jatiluwih gereden. Daar rij je via de rijstvelden naar het zuiden, op naar Jimbaran waar ons hotel was.

Alex en Genie waren ondertussen ook naar Bali gekomen voor een weekje vakantie, dus 's avond met Marcel, Christin, Alex en Genie wat gedronken. :) De volgende dag was het alweer de laatste dag van Elise, we zijn wat souveniers gaan kopen en hebben heerlijk wat gedronken in Kuta. 'S avonds zijn we naar Ulu Watu gegaan waar we een traditionele dans hebben bekeken bij de tempel in Ulu Watu tijdens de zonsondergang. Erg bijzonder. De volgende dag heb ik Elise naar het vliegveld gebracht en ben ik daarna naar Alex en Genie gegaan. Daar een errug gezellige avond gehad en Woensdag alweer naar Australie gevlogen.

Donderdag vertrok mijn bus naar Alice Springs. De rit naar Alice Springs vanuit Darwin duurde in totaal een goede 20 uur. Dus toen ik Vrijdag aan kwam in Alice Springs ben ik even wat kleine laatste dingetjes gaan halen zoals een jas, en daarna lekker helemaal niks meer gedaan. De kou was ik helemaal niet meer gewend. Overdag is het gewoon goed te doen, maar in de nacht was het nog maar 5 graden.
Zaterdag ochtend rond half 6 vertrokken we met 15 mensen de outbacks in! Een erg gezellige groep!! :)

We zijn op de eerste dag naar Kings Canyon geweest erg indrukwekkend. We konden ook echt door de Canyon heen lopen. Daarna weer de bus in, brandhout gezocht en daarna ons kamp opzetten. We sliepen in swags, een swag is niet meer dan een waterdichte slaapzak met een klein matrasje erin, gewoon in de buitenlucht. Iedereen had het dus mooi koud gehad. Zelfs met 2 broeken, 2 t-shirts, een trui en een jas aan. De volgende dag mooi optijd eruit ontbijten en op naar Kata Tjuta. Daar ook weer een mooie wandeling gemaakt, en daarna op naar het bekendste gesteente van deze tour, Uluru! Na daar een beetje uitleg te hebben gehad over de aboriginals en Uluru zelf zijn we de zonsondergang gaan kijken over Uluru tijdens het eten! Echt super gaaf en mooi!! Na het eten weer op naar het kamp, gezellig bij het kampvuur gezeten en weer de ijskoude swag in. De laatste dag van de tour bestond uit de zonsopgang over Uluru kijken, rond Uluru lopen en daarna terug rijden met nog een stop bij een kamelen boerderij. Nog een rondje op een kameel gehobbeld en toen op naar Alice Springs.

Eenmaal in Alice Springs aangekomen heeeerlijk en warm gedoucht. Daarna gingen we uiteten met de groep bij de Rockbar. Errug gezellig. Na de Rockbar nog met een kleiner groepje naar het Casino geweest. Dat was het enige wat nog open was, wat later op de avond. ;) Toen we terug kwamen bij het hostel was de volgende groep die op tour ging al aan het ontbijten. Snel even 3 uurtjes slapen, tas pakken en op naar de Greyhound. (Dat is trouwens niet echt een aanrader, op stap gaan voordat je de Greyhound in moet voor weer 20 uur.) Deze keer ging de reis helemaal naar het zuiden op naar Adelaide waar ik nu ben.

Het plan was om vandaag een auto te huren, maar de verhuurbedrijven verhuren alleen maar auto's aan mensen ouder dan 21 of 25.. Dus om hier een auto te huren moet ik nog even 11 dagen wachten. Vandaag dus niet veel bijzonders doen, wat me mooi de tijd gaf om dit verslag eindelijk te typen. :) Morgen vertrek ik via de Great Ocean Road naar Melbourne en in Melbourne maar weer eens een nieuwe planning maken. Melbourne moet een gave stad zijn, dus daar kunnen we vast ook wel een poosje blijven plakken. We'll see what happens.

Tot snel,
X Lisanne

• 10 Juni 2015 - 08:48

Jordy Wessel:

Klinkt goed Lisanne! Have fun nog daar!

• 10 Juni 2015 - 18:39

Harma:

We'll see what happens!!!!!!!
    Bijna jarig wijvie, leuk leuk leuk!!!
    Ik heb weer genoten van je belevenissen. Bijna.... net zo spectaculair als mijn seniorengym........ hi hi.
    Meissie zettumop en we see you!
    Dikke knuffel van ons.

• 13 Juni 2015 - 19:43

Sandra:

Heerlijk avontuur weer! Mooi om te lezen!