Dag 73-96 - Reisverslag uit Darwin, Australië van Lisanne Dalen - WaarBenJij.nu Dag 73-96 - Reisverslag uit Darwin, Australië van Lisanne Dalen - WaarBenJij.nu

Dag 73-96

Door: Lisanne van Dalen

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

07 Februari 2015 | Australië, Darwin

Na het Great Barrier Reef, een skydive en de whitsundays, nu weg van de oostkust en weer op zoek naar werk.

De afgelopen weken heb ik on-ge-lofelijk veel gave dingen gezien! Het begon allemaal op een vrijdag ochtend. Rond 7.30 was ik bij de boot, Passions for Paradise. Hiermee gingen we een dagje het Great Barrier Reef op! Na 2,5u varen waren we op de eerste snorkel plaats. Super helder water, vanaf de boot kon je de bodem gewoon zien. We hadden ongeveer 2 uur de tijd om daar te snorkelen. Gelukkig had ik de dag van te voren nog even snel een onder water camera gehuurd, dus al het moois kunnen vastleggen. :) Twee uur snorkelen is best lang, dus na een uurtje ofzo ben ik heerlijk op de boot gaan zonnen en half in slaap gevallen... Bijna de lunch gemist, en onder tussen gingen we op naar snorkel plek nummer 2. Deze keer waren de vissen groter en het koraal wat minder kleur vol, maar nog steeds erg gaaf. Nog een giga grote vis gezien. Geen idee hoe het beest heet maar hij was gevlekt en bruin. :) Daar een uurtje gesnorkeld, en weer op naar het vaste land. De hele dag super mooi weer gehad maar toen we weer terug kwamen in Cairns regende het. Dus aardig geluk gehad met het weer! Op de boot een gezellig Iers stel ontmoet dus afgesproken om daarmee wat te gaan drinken die avond.. Erg gezellige avond gehad, maar om 0.00u die nacht vertrok m'n bus naar Airlie Beach. Dit was m'n eerste rit in de nachtbus, dus een heel koel reis kussen gekocht voor in de bus. Niemand gebruikt zo'n 'kussen' zoals het hoort, in de nek, maar als een gewoon kussen.. En naar de wc gaan in de bus is ook nog een hele klus.. Iedereen ligt op 2 stoelen en de benen op de twee stoelen daar tegenover. Ik voelde me dan ook een beetje Tom Cruise toen ik door het gangpad sloop, dit keer niet tussen de lasers door maar tussen uit stekende benen. (Alleen een stuk minder behendig helaas.)

Na een rit van 11 uur kwam ik aan in Airlie Beach. Vanuit Airlie Beach vertrekken alle boten naar The Whitsundays. The Whitsundays is een ongelofelijk mooie eiland groep. Overal waar je om je heen kijkt lijkt het of je in een reis catalogus kijkt. Ik zat op de boot The Atlantic Clipper. Ongeveer 50 mensen konden erop, en van die 50 kwamen er ongeveer 40 uit Engeland en Ierland. Rond 14u vertrokken we, na een paar uur varen was het tijd om te zwemmen. Er zat een grote glijbaan bij, en je kon van de boot afspringen. Daarna wat gegeten met z'n allen en 's avonds onder de sterren gechilled. Ze hadden een lamp op het water gericht zodat je de reef sharks kon zien. Kleine drukke haaien. Toen opeens van de ene op de andere seconde alle reef sharks weg waren kwam er wilde dolfijnen aan!!! Erg gaaf!
De volgende dag begon al om half zeven. Even ontbijten en daarna snorkelen. Tijdens het snorkelen hier een zee schildpad gezien! Nog een poosje mee gezwommen, maar helaas hier geen foto's van. In de loop van de middag gingen we naar whithavenbeach, het mooiste strand van Australië zeggen ze. Was ook echt heel mooi, maar helaas niet zo zonnig toen wij er waren. 'S avonds de meest mooie zonsondergang ooit gezien, en een feest avond gehad.
Ondanks de feestavond gewoon weer om half zeven paraat de volgende dag.. Weer gesnorkeld. Deze keer werden de vissen gevoerd als je het water in ging. Dus opeens zwom je tussen ongeveer 200 vissen in! Na het snorkelen moesten we de spullen pakken en voeren we terug naar Airlie Beach. Verder de maandag niet heel veel meer gedaan.

Dinsdag ochtend stond de skydive op het programma. Vanaf 14000ft (4,26km) uit een vliegtuigje springen boven de Whitsundays. Eerst een kleine introductie gehad en daarna de lucht in. Super mooi uitzicht vanuit het vliegtuigje, zelfs whithavenbeach van boven kun bewonderen. Na een dubbel check of alles goed vast zit ging de deur open en val je 60 seconden naar beneden! Super gaaf gevoel. 'S avonds nog een klein biertje gedaan met 2 Duitsers die bij mij op de kamer zaten. De hele oostkust is plots overspoeld met Duitsers. Overal zijn ze in de meerderheid, tot ergernis van de Duitsers zelf.
Woensdag uitgecheckt, en de hele dag niks anders gedaan dan series gekeken. Het heeft de hele dag heel hard geregend. Ik moest die nacht weer met de bus dus heel erg was zo'n rustig dagje niet. Volgende stop aan de oostkust was 1770/Agnes waters. Een klein rustig dorpje. Niet heel veel van gezien omdat het er veel geregend had, maar zo wel veel van The Australian Open kunnen zien. In totaal 3 dagen daar geweest en toen op naar Noosa. Van de 6 meiden op m'n kamer was ik de enige niet Duitser. Maar gelukkig waren deze Duitsers wel gezellig dus daar de Coastal Walk mee gedaan, een hele mooie wandeling langs de kust van Noosa. En we zijn met een paar uiteten geweest. Verder had ik gehoord dat je in Noosa soms koala's kon spotten. Dus ik de volgende dag vol goede moed het natuurpark in. Zelfs nog de Noosa Hill beklommen om te kijken of ze daar zaten. Maar niks gezien. Kom ik terug in het hostel, zaten de koala's gewoon in de stad bij de bushalte. Zelf niet gezien helaas. Kunt ook niet altijd mazzel hebben..

Noosa was mijn laatste stop aan de oostkust. Alle plekken die ik wilde zien tussen Sydney en Cairns heb ik nu dus gezien! :) Tijd om weer naar Brisbane te gaan. In Brisbane ben ik 4 dagen geweest. Onder andere mijn RSA gehaald. RSA staar voor 'responsable service of alcohol'. Nou is het natuurlijk wel bekent dat ik in de praktijk prima verantwoordlijk met alcohol om kan gaan, maar om het ook zwart op wit te hebben is wel leuk natuurlijk. ;) Je RSA ben je hier nodig om in een kroeg oid te werken. Verder in Brisbane nog een gezellige avond met Mark, Anna en Jeroen gehad. Toch wel geinig om helemaal in Brisbane een biertje te doen met mensen uit Nijeveen en Staphorst. En was zeker voor herhaling vatbaar!

Na Brisbane ben ik vorige week vrijdag naar Darwin gevlogen. Darwin ligt in het noorden van Australië, en hier op zoek gegaan naar werk. Als wereldreiziger had ik hier ook een bekende zitten, ook uit Nijeveen. Dus zondag gezellig biertje gedronken met Maarten! En via Maarten gister zelfs een baantje gekregen, waarvoor duizend maal dank!! In de loop van volgende week aan de slag als schoonmaker. De afgelopen week in Darwin niet heel veel bijzonders gedaan behalve werk gezocht en WIDM en BZV gekeken. Ben benieuwd naar volgende week. Weer lekker aan het werk en weer geld verdienen voor het volgende deel van mijn reis.

Tot snel,
X Lisanne

• 07 Februari 2015 - 08:54

Gina:

Prachtig Lies! ! Wat genieten dit! Maar verantwoord omgaan met alcohol, hahahahaha hahahahahahahaha! De rest van je avonturen zijn geloofwaardiger.Nogmaals dikke kus aan Maarten!

• 09 Februari 2015 - 13:25

Roelien:

Mooi verhaal lies. Wat maak je veel mooie dingen mee.
    Als je thuis bent zijn we ontzettend benieuwd naar alle foto's die je hebt gemaakt.

Maarten......Nijeveen?
    Bij ons heeft ook eens een Maarten gewerkt uit Nijeveen. Maar dat zal wel héél toevallig zijn.

Veel plezier en we kijken uit naar je volgende verhaal.

Liefs Roelien

• 01 Maart 2015 - 22:09

Geke:

Net weer genoten van je reisverslagen. Heb ze allemaal weer gelezen. Wat heb je al veel gezien. Mis je best wel een beetje. Liefs