Dag 43-73 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisanne Dalen - WaarBenJij.nu Dag 43-73 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisanne Dalen - WaarBenJij.nu

Dag 43-73

Door: Lisanne van Dalen

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

15 Januari 2015 | Australië, Cairns

4 weken alleen maar mango's gezien, nu weer onder de mensen!

In het vorige berichtje sloot ik af met 'Heb er in ieder geval veel zin in', en dat was ook zo. Maar na de eerste werkdag kwam ik er al achter dat het toch wel iets saai en eentonig was om 4 weken te doen. De afgelopen 4 weken heb ik niks anders gedaan dan mango's in dozen stoppen, als de doos vol was een nieuwe pakken en verder vullen. Dat zo'n negen à tien uur per dag. Gelukkig waren er 2 leuke Zweden en een Française, wat het allemaal wel de moeite waard maakte om te blijven. Sam en Kylie, de eigenaren van de boerderij, waren ook erg gemoedelijk wat wel fijn was.
De dagen begonnen om 7u en tussen 17u-18u waren we ongeveer vrij. Na het werk gingen we of zwemmen of voetballen oid, daarna eten en redelijk vroeg naar bed.
In de afgelopen vier weken is het natuurlijk ook kerst en oud&nieuw geweest. Geen gourmet en feestjes dit jaar, maar een korte broek en mango's. Wel apart om het zo te 'vieren', vooral zonder familie/vrienden, maar heb ik dat ook weer eens meegemaakt. Gelukkig waren we vrij met kerst en oud&nieuw, maar heel speciaal was het allemaal niet. Met kerst zijn met z'n allen naar de Creek gegaan en hebben daar gezwommen, 's avonds wat gedronken en onze eigen kerstboom gemaakt. Oud&nieuw was ongeveer het zelfde, overdag gewoon gewerkt en 's avonds wat gedronken en afgeteld. De boerderij ligt iets afgelegen dus geen vuurwerk gezien dit jaar, maar wel een bosbrand vlak bij. Het een heeft een iets ander effect dan het ander, maar beiden bijzonder om te zien!

Afgelopen maandag de laatste werkdag gehad, afgesloten met een heerlijk ijskoud biertje. Dinsdag alles schoongemaakt, de tas gepakt en weer in Cairns aangekomen. Samen met de 2 Zweden en de Française ben ik hier nu. Even een paar daagjes gerelaxed, feest gevierd en weer leuke mensen ontmoet. Na 4 weken met zo'n klein groepje was het toch wel heel leuk om weer onder de mensen te zijn!
Morgen begint het echte reizen weer. Een tripje naar het Great Barrier Reef en vervolgens door naar Airlie Beach, The Whitsundays en nog veel meer!!

Ook nu sluit ik af met 'heb er in ieder geval veel zin in'. Deze x met iets meer overtuiging dat het ook echt heel gaaf gaat worden! ;)

Tot snel,
X Lisanne

• 15 Januari 2015 - 07:44

Gemma:

Heb je hard voor gewerkt om weer wat leuks te gaan doen! Geniet ervan! Voor ons was de nieuwjaarsreceptie ook niet als van ouds ;-).

• 15 Januari 2015 - 08:31

Klariena:

Nu heerlijk genieten van de gave plekjen waar je heen gaat ;) Dan ben je die 4weken mango s zo weer vergeten ;)
    Enjoy and take care!

• 15 Januari 2015 - 08:58

Gina:

Goede motivatie om toch weer te gaan studeren ;-) geniet van de komende tijd, je hebt dr hard genoeg voor gewerkt! kus

• 15 Januari 2015 - 22:03

Marian Folkertsma:

hoi Lisanne,

We hoorden dat de feestdagen wat minder gezellig was, haal je hier maar weer dubbel en dwars in !!
    Het is hier echt hondeweer, storm, natte sneeuw en veel regen, helemaal klaar mee. We gingen liever schaatsen maar ja.

voor jou weer ontzettend veel plezier in je volgende avonturen, die we graag lezen.

een goed 2015 van jan ,jhon en marian