Dag 1-3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Dalen - WaarBenJij.nu Dag 1-3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Dalen - WaarBenJij.nu

Dag 1-3

Door: Lisanne van Dalen

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

07 November 2014 | Australië, Sydney

Potverdorie! Daar zit ik dan met m'n dikke reet gewoon in Sydney! Het is hier nu vrijdag middag 14:00u. Tijd voor een verslag:

Woensdag avond om 22u vertrok m'n vliegtuig dan eindelijk! Na zaterdag een superrrrr afscheidsfeestje te hebben gehad, kon de reis nu echt beginnen. Nog even snel een hapje eten op Schiphol en door naar de incheckbalie. Vanaf Schiphol naar Dubai. Dubai naar Bangkok. En via Bangkok naar Sydney. Wát een takke eind! Toen ik in Dubai aankwam was ik het vliegen en stil zitten eigenlijk al wel zat. Slapen in een vliegtuig is niet echt m'n ding (3 uurtjes max.), heb dus vooral veel films gekeken en muziek geluisterd. Onderweg veel turbulentie gehad wat de vlucht wat onrustig maakte, maar verder een prima reis gehad! Eenmaal op het vliegveld in Sydney aangekomen moest ik nog door de bekende strenge douane van Australië. Met strakke blikken kijken ze je aan, en ze laten honden je bagage checken maar het viel allemaal mee en mocht gelukkig gewoon doorlopen. Daarna moest ik even wachten op de bus naar m'n hostel, maar een half uurtje meer of minder maakte toch niet meer uit.
Ik zit nu in het Wake Up hostel, een prima hostel. Alles ziet er netjes uit en het ligt mooi in de stad! Vanmiddag al even rond gekeken. Nog wat vergeten dingen gekocht. Dat was een hele opgave. Er zijn in het deel waar ik geweest ben namelijk over het algemeen alleen maar van die kleine Aziatische winkeltjes, met nog meer Aziatische mensen.. Dacht dat ik er vant zomer in Giethoorn wel genoeg gezien had. Maar hier zijn er nog veel meer! Na even zoeken toch de goede winkels gevonden gelukkig. Het winkelen hier is best een uitdaging. Dat de auto's hier links rijden is wel bekend. Maar de roltrappen zijn andersom. Links gaat naar boven en rechts naar onder, deuren gaan soms aan de andere kant open, mensen lopen ook links ipv rechts. En de sloten op de deuren moet je ook de andere kant op draaien.
Van de reis ben ik best moe geworden. Dus nu even chillen. Vanavond is er een feestje in de kroeg van het hostel, dus daar maar eens kijken. :) Verder van het weekend Sydney verder verkennen, en lekker op het strand hangen. Maandag heb ik de introductie van de reis organisatie over oa werken in Australië en daarna maar weer eens verder kijken.

Tot snel!
X Lisanne

• 07 November 2014 - 05:10

Lisanne En Gerrald:

hoi Lisanne,

klinkt al goed! wij willen jou nog een hele fijne tijd wensen daar. Geniet er van!

groetjes, Gerrald en Lisanne

• 07 November 2014 - 07:31

Saskia:

Leuk geschreven. Veel plezier daar en we gaan je volgen.
    Groetjes Saskia

• 07 November 2014 - 08:19

Ellen:

Leuk wat van je te horen. Veel succes en plezier daar!

• 07 November 2014 - 08:32

Chantal:

Leuk om te lezen, heel veel plezier!! We gaan je volgen!
    Liefs

• 07 November 2014 - 09:07

Gina:

Heerlijk over het takke eind en je dikke reet te lezen. Vanavond een feestje om het Hollandse ritme vast te houden.Hoe zijn eigenlijk de bier prijzen? Veel plezier! Kus!

• 07 November 2014 - 09:11

Gemma:

doe je rustig aan vanavond?! Ze kennen je nog niet he... ;-).

• 07 November 2014 - 09:39

Sandra:

De kop is eraf! Veel plezier met je avontuur en ik ga je volgen!

• 07 November 2014 - 09:45

Iris:

Leuk geschreven ! Veel plezier!

• 07 November 2014 - 09:51

Romy:

Leuk lies!! Lekker genieten.. En rustig aan in de kroeg ;) XXX

• 07 November 2014 - 09:53

Regine:

Klinkt goed!!! Opt strand van Bondi Beach

• 07 November 2014 - 10:23

Inge:

leuk verhaal lisanne! Heel veel plezier en genieten daar!!!

• 07 November 2014 - 11:30

Geerije:

Lisanne, dat klinkt leuk en wat leuk opgeschreven. Succes met het bijkomen van je jetlag en een goed weekend gewenst. Groetjes

• 07 November 2014 - 14:33

Paula:

Hee lies! cool om te lezen :D Heel veel plezier toegewenst! :D
    Liefs Paula

• 07 November 2014 - 17:46

Cynthia :

Leuk Lisanne . Ik ga je zeker volgen... enne..... dat feestje gaat zonder jou toch niet Door? ??

• 08 November 2014 - 09:54

Jasper & S Esmee:

Fijn te lezen dat je een goede reis hebt gehad en dat je veilig aangekomen bent ! :-)